BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday 24 November 2010

OOOH WAT EEN BLAMAGE....


hier weer een berichtje van mexx en zijn opstandige buien van een 3jarige normaal zo lieve jongetje..Gisteren dacht mama van joh laten we gezellig sinterklaas een bezoekje gaan brengen in het sinterklaashuis..Die logeert nu een aantal weken in zijn vakantiehuis in weert..Het was vrij koud die dag en mexx en mama hebben zowat 3 kwartier in de rij staan wachten voordat we lekker warm naar binnen konden..maar uit alle hoeken en gaten kwamen pieten tevoorschijn en maakte er een feestje van waardoor het wachten wel meeviel..Zelfs sinterklaas liet zich even zien een balkonscene..en maar zingen en we springen bla bla....
Ze hadden kokspieten en muziekpiet en maar liedjes zingen en toen mochten we na binnen..Eerst werden we opgevangen door de welkomstpiet en mochten we met zijn allen over de rode loper gaan en liedjes zingen zo op weg naar de bakkerspieten die druk in de weer waren met de pepernoten bakken..De kinderen mochten flink meehelpen en mexx had wel een hele grote pepernoot gemaakt maar vond het toen nog wel lollig..nadat de bel ging .,..ging de rondleiding verder op naar de kapperspieten een heuse kapsalon was in het huis van sinterklaas dit vond mama geweldig ze had al gevraagd of ze er een baan kon krijgen..mexx ging bij kapperpiet op schoot zitten en luisterde toen nog aandachtig wat piet allemaal was aan het vertellen over het paard van sinterklaas amirigo moest laatst ook geknipt worden want zijn staart was toch veel te lang en toen ging zijn staart ophoog en wat gebeurde toen toen moest hij poepen alle kinderen in een deuk , er was zelfs een bruine vlek nog op de vloer en piet zei tegen mexx zullen we gaan ruiken en zo belande mexx en piet op de grond snuffelen of het nog stonk..mexx kwam naar mij toe mama je moet ook ruiken en ging nog eens ruiken maar ikke niet hoor bah...Erna gingen we naar de pietenfotograaf daar kon je met het hele gezin en piet op de foto erg leuk maar mexx wou niet en begon te dramen en schreeuwen dat hij terug wou naar de keuken toen kreeg een piet hem nog afgeleid met een paar pepernoten ..erna mochten we de trap omhoog na boven om bij een grote deur te wachten en mexx kloppen op de deur..en toen werd er aan de andere deur geklopt dat was schrikken joh en piet deed open..en daar in die kamer waren super mega veel kadootjes opgeslagen en sinterklaas mexx plofte neer op een kussen voor sinterklaas en luisterde aandachtig naar hem was zo schattig maar wat erna volgt wordt minder...toen gingen we verder na sinterklaas slaapkamer waar pieten waren aan het uittesten of het tapijt lekker lag en of de stoel lekker was om in te slapen toen moesten de kinderen de pieten wakker maken , en toen met zijn allen op tapijt zitten toen begon mexx ik moet plassen oke goed op naar het toilet... maar daar wou ie niet en begon te drammen ik wil terug naar sinterklaas en de kadootjes ik rustig uitgelegd dat dat niet ging omdat we door moesten dat er nog meer kindjes waren ..maar dat lukte niet liep met hem terug naar de groep maar hij bleef schoppen schreeuwen dus voelde de ontmacht in me opborrelen...ik liep terug naar de gang je kan kiezen zei ik of je gaat terug na de groep en verder nog andere dingen ontdekken ondertussen gilde zoonlief erop los of we gaan nu ..Er dringende niks meer door dus heb hem opgepakt in de houdgreep en zo naar beneden gelopen kijken waar de nooduitgang was.. tranen stonden in mijn ogen ( van onmacht) doe je zoiets leuks en eindigd het in een groot fiasco..toen ik benenden aan de trap kwam stonden twee pieten op te wachten om te vragen of het ging ik kon alleen nog uitkramen waar is de uitgang..en toen moest ik huilen zei een piet kom maar hier met mexx, maar zei dat ie niet wou en klemde zich helemaal vast aan mij dus uiteindelijk had piet hem te pakken...en toen pakte de andere piet mij mee om even op adem te komen zo lief dank je wel lieve pietten..toen ik gekalmeerd was en weer vol positief energie ging ik weer terug naar mexx die kwam aan lopen en wou meteen weer gaan zeuren tegen mij..maar piet greep in en zei dat ie lief moest zijn en me een knuffel moest geven dat deed ie wel maar dat hele lieve was die dag voorbij was meer een haat liefde verhouding geloof ik..toen gingen we naar buiten en kreeg nog een lolly mee en een kaart voor sinterklaas ..gelukkig was het gratis ..Toen we op de autoweg was begon het drama weer opnieuw mexx vond dat ie klaar was met zitten in zijn stoel en maakte hem los en ging op de grond zitten gillen aarrrggggh waar heb ik het aan verdiend ..ikkke weer van de auto van de weg af en gestopt en toen flink op hem gemopperd en toen gezegd de riem om doen ..toen we bijna thuis waren was ie slaap gevallen heerlijk eindelijk rust hmmm was voor korte duur...Want ik wou hem in bed leggen wordt ie wakker en begint te schreeuwen en gillen ikke wil niet slapen en begon weer te stuiteren en ik moest een klant knippen en die nam ook nog haar zoontje mee ...ik zei tegen mexx blijf maar even boven uitrusten en als je dadelijk klaar bent met stuiteren dan kom je maar ,,dus na 10 minuten kwam ie weer naar beneden , het jongetje van de klant is ook in dezelfde leeftijd als mexx zou je denken oh leuk joh maar dus niet mexx lag de hele tijd dwars en was de hele tijd het jongetje pijn aan het doen dus de hele tijd politie agente kunnen spelen ...maar ja nu is ie weer lief dus ga toch nog proberen wat strenger en consicent te zijn voor hem..maar is zo vermoeiend maar moet volhouden en komen weer ook leuke dagen maar kan je voorstellen dat ik na zo een dag helemaal bekaf ben ..De foto's van het sinterklaas huis volgen nog liefs karin en onze boefje mexx








1 comment:

  1. ja december valt echt niet mee he ...pffff en die oudste van mij is pas in februari weer normaal want die is jarig in januari dus snap dat je dan even op adem moet komen !

    ReplyDelete